Kahramanmaraş bürokrasisinde önemli bir görev değişimi gerçekleşti. Kentte Ocak 2025 tarihinden bu yana Kültür ve Turizm İl Müdürü olarak görev yapan Eshabil Yıldız, Boğaziçi Üniversitesi’ne Daire Başkanı olarak atandı. Yıldız’ın İstanbul’daki yeni görevine başlamak üzere kentten ayrılacağı öğrenildi.
DEPREM SONRASI TURİZM ÇALIŞMALARIYLA DİKKAT ÇEKTİ
Eshabil Yıldız, Kahramanmaraş’taki mesaisi boyunca özellikle asrın felaketinin ardından şehrin turizm dinamiklerini yeniden ayağa kaldırmak adına çeşitli projeler yürüttü. Görev süresi boyunca kentin tarihi ve kültürel mirasını canlandırmaya yönelik adımlar atan Yıldız, bu süreçte yerel yönetimler ve sektör temsilcileriyle koordineli çalışmalar gerçekleştirdi. Yıldız, yürüttüğü bu faaliyetlerin yanı sıra kent kamuoyunda zaman zaman eleştirilerin de hedefi haline geldi.
YENİ KÜLTÜR VE TURİZM İL MÜDÜRÜ KİM OLACAK?
Deneyimli bürokratın Boğaziçi Üniversitesi Daire Başkanlığı görevine getirilmesinin ardından, Kahramanmaraş Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü koltuğu boşaldı. Yıldız’ın İstanbul’a gidişiyle birlikte, şehrin turizm vizyonunu devralacak yeni ismin kim olacağı sorusu kentin siyaset ve bürokrasi kulislerinde şimdiden merak uyandırdı.
