“SÜMBÜLLÜ YOLU’NDA KRİTİK MÜDAHALE: BÜYÜKŞEHİR, GÜVENLİ ULAŞIM İÇİN SAHADA”
Kahramanmaraş’ın önemli ulaşım arterlerinden biri olan Sümbüllü Yolu’nda, geçmiş dönemde teknik şartlara tam anlamıyla uygun yapılmadığı yönündeki tartışmalar ve yıllar içerisinde meydana gelen zemin hareketleri, 6 Şubat depremlerinin ardından daha ciddi boyutlara ulaştı. Özellikle deprem sonrası bölgede oluşan kaymaların artmasıyla birlikte yolun bazı noktalarında ulaşım güvenliği açısından riskler oluştuğu değerlendirildi.
Yaşanan sürecin ardından Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fırat Görgel’in talimatıyla Sümbüllü Yolu’nda etap etap kapsamlı çalışmalar başlatıldı. İlk etapta gerçekleştirilen kısmi müdahalelerle yolun yeniden ulaşıma açılması sağlanırken, Bugün gelinen sürecte yolun büyük bir kısmının Ağır bir şekilde Çökmesi sonucu Yol Tamamen Kullanılamaz Hale geldi,Teknik İnsanların Vermiş Olduğu bilgilere göre Çöken Yolun Yeniden İnşa Sürecinin uzun bir zaman Alacağı söylenmektedir .
Büyükşehir Belediyesi ekiplerinin bölgede yoğun mesai harcadığı, teknik ekiplerin zemin güçlendirme ve yol stabilizasyonu konusunda titiz bir çalışma yürüttüğü belirtiliyor. Özellikle yeni yapılacak olan müdahalelerin, önceki sürece göre daha kapsamlı ve kalıcı çözümler içereceği ifade ediliyor.
Edinilen bilgilere göre çalışmaların Büyükşehir Belediyesi’ne ciddi bir maliyet oluşturduğu konuşulurken, buna rağmen şehir içi ulaşımın güvenliğini önceleyen belediye yönetiminin süreci yakından takip ettiği belirtiliyor. Vatandaşların can güvenliği ve ulaşım konforunu ön planda tutan çalışmaların tamamlanmasının ardından Sümbüllü Yolu’nun daha güvenli, daha dayanıklı ve daha konforlu şekilde yeniden hizmete açılması hedefleniyor.
Şehir trafiği açısından kritik öneme sahip güzergâhta sürdürülen çalışmaların, Kahramanmaraş’ın ulaşım altyapısına uzun vadeli katkı sağlaması bekleniyor.
